איגוד משתמשי Moodle במוסדות חינוך k-12 – סיכום מפגש מס' 2

במפגש השני של איגוד משתמשי Moodle השתתפו כ-60 איש וביניהם מורים, אנשי חינוך, אנשי אקדמיה, מרצים ממוסדות השכלה גבוהה, בעלי חברות תוכנה ומפתחים פרטיים. התכנית כללה הרצאות מומחים על מערכת ניהול למידה Moodle, הצגת עבודות מורים והצגת לומדות ופיתוחים של חברות מסחריות.

  • ד"ר יוסי אלרן ממכון דוידסון לחינוך מדעי היציג תכנית למידה מרחוק במדעים בסיוע מערכת ניהול למידה Moodle. מכון דוידסון מציע ומפתח תוכניות חדשניות בחינוך מדעי ובמתמטיקה. חלק מהתוכניות מלוות בהוראה למידה ב-Moodle.
  • נדב קבלרצ'יק, מומחה Moodle ומפתח תוכנה עבור הסקטור החינוכי, הראה אפשרויות של שילוב רכיבי לימוד בין מערכות שונות והטמעתן ב-Moodle.
  • רותי סולומון, ממכון מופ"ת הציגה את סביבת ניהול ההוראה והלמידה Moodle כתשתית לפיתוח ולליווי חקר מידעני עם תלמידים. ניתן ליישם זאת בדרכים שונות ומגוונות באמצעות כלים שונים ייעודיים ב- Moodle, שניתן להשתמש בהם כדי לפתח תהליכים פדגוגיים שונים.
  • ד"ר שמואל ארנון, ממק"מ חיפה הציג מודלים מגוונים של דרכי למידה והוראה בסביבת Moodle בבתי הספר בחיפה, תוך ציון ההתקדמות בציר הזמן בפיתוח תחומי הדעת על ידי המורים ובהגדלת מספר התלמידים המשתתפים.
  • גילה מור מהמק"מ הציגה את סביבת הלמידה שפיתחה "האולימפיאדה" – לימוד מתמטיקה ליסודי. סביבה זו משקפת יצירתיות בצד לימוד מיומנויות מתחום המתמטיקה בשילוב כלי Excel ו-Word בניתוח עצמאי של מידע כמותי. יישום הסביבה הוצג ע"י שתי מורות מבתי הספר נופים ועין הים.
  • נאדיה גאטס מבי"ס אחווה הציגה יישום למידה בסביבת Moodle בבתי הספר הערביים בחיפה המשלב כלים מקוונים וסביבה עשירה בתוכן ובמטלות לימודיות.
  • נירית רון, הציגה לימוד שפה ערבית כשפה שנייה בבתי הספר התיכוניים בעזרת ה- Moodle בציינה כי הכרת סביבה זו הניעה אותה לשלב למידה מקוונת בהוראת הערבית ומהווה גורם אטרקטיבי לתלמידים באופן תהליך הלמידה.
  • כמו כן הוצג קורס ללימוד באנגלית לבגרות ע"י ד"ר בלה רוזובסקי וליביה גולדנבלט. הקורס מקנה כלים להתמודדות על כל טקסט באנגלית על ידי עידוד חשיבה וניתוח בזמן הקריאה.
  • הספר הדיגיטלי ללימוד הבנת הקריאה באנגלית לכיתה ה' הוצג ע"י בריג'יט שוורץ מחברת UPP. התוכנה פותחה ע"י איגל מחשבים.

לסיכום, ציינו משתתפי המפגש כי בעזרת שיתוף פעולה ניתן להעשיר ולהרחיב את הטמעת יישום סביבת הלמידה Moodle בשדה החינוך.