קוד פתוח בחברות מסחריות

מה הוא קוד פתוח?

קוד פתוח הוא שם נרדף לקוד איכותי, בדוק היטב, ועשיר ביכולות. פתיחת פרויקט כקוד פתוח מבטיח שיפור איכותו על ידי קבלת פידבק מקהילות המפתחים השונות. עקב כך, לא מפתיע שחברות שבעבר התנגדו לכך, ביניהן חברות שהיו בראש המחנה הנגדי שינו כיוון בצורה משמעותית בשנים האחרונות, וחושפות לציבור הרבה מהקוד של פרויקטי הדגל שלהן.

איך הקוד הפתוח משתלב בתעשייה?

מזה שנים רבות מערכת ההפעלה הנפוצה בעולם, וכן תוכנות שונות המאפשרות אינספור פיתוחים טכנולוגים ובוודאי תורמות משמעותית להתקדמות הטכנולוגית המואצת מסביבנו מופצות תחת רישיון קוד פתוח. חברות רבות מבססות את המודל העסקי שלהן על פרסום קוד פתוח, היריעה רחבה ונעה בין מכירת שירותים, שדרוגים והתאמות ובין מכירת חומרה. חברות במודל שונה מאפשרות שימוש בקוד פתוח ברמות שונות, אבל גם חברת תוכנה במודל עסקי "קלאסי", ואפילו אם רוב הקוד בחברה הוא קוד סגור, יכולה להרוויח המון מיצירת פרוייקטים בפורמט כזה. 

איך פרוייקט קוד פתוח יעזור לחברה שלי?

חשיפת פרויקט של החברה כקוד פתוח יוצר רווח בהמון מישורים. כמה מהם:

  1. שיפור איכות הקוד – על ידי קבלת פידבקים מקהילת מפתחים רחבה (ולא רק מעובדי החברה).
  2. פרסום – חברות שמייצרות קוד פתוח מקבלות טראפיק ומפורסמות בערוצים שונים.
  3. יוקרה – קוד פתוח מעיד על קוד איכותי, ובכך על הרמה המקצועית בחברה.
  4. הובלה טכנולוגית – חברה המפרסמת קוד פתוח מייצרת מוצר שלא היה קיים בעבר, ולכן בהכרח פורצת דרך.
  5. מיתוג – קוד פתוח נקשר עם הצלחה ועם טכנולוגיה איכותית ואידאולוגית המקדמת את המין האנושי.
  6. פיתוח אישי – עיסוק בפרויקטים שאינם באופן ישיר בלב המוצר של החברה יכול לתרום לידע והיכולות של העובדים, והחצנה של פרויקט כזה היא איתות חיובי עבור מועמדים פוטנציאלים.

החלטנו להיכנס לתחום הקוד הפתוח. מה עכשיו?

הכניסה לעולם הקוד הפתוח יכולה להרתיע. ישנם מספר עקרונות שכדאי להכיר, כמו גם ידע טכני על כלים שיכולים לסייע לכם להקים פרוייקט בסטנדרטים הגבוהים של קוד פתוח. בדיוק בשביל זה אנו מציעים הדרכה והנחיה, כדי לאפשר גם לחברה שלכם להצטרף לתחום עם כל הכלים והידע הרחב שאנחנו יכולים לספק. נשמח להעביר מידע בפורמט הנוח לכם – לשלוח חומר כתוב, להגיע להרצאה המסבירה מהו קוד פתוח, או להעביר סדנאת לעובדים.

נשמח לשמוע מכם!