סיכום אוגוסט פנגווין 2016

אחרי התאוששות קצרה, פוסט קצת ארוך לסיכום אוגוסט פנגווין 2016 🙂

רק לפני קצת יותר משלושה חודשים לא היה בכלל ברור אם יהיה כנס, איפה הוא יהיה ומתי, ומי יארגן אותו. בהתחלה התכוונתי רק קצת לעזור פה ושם, אבל מהר מאוד מצאתי את עצמי נשאב למלאכת הארגון. למרות הזמן הקצר שעמד לרשותנו, אני חושב שהצלחנו להתגבר על רוב המכשולים ולארגן כנס מוצלח למדי. בכנס הרצו 13 מרצים בהרצאות המתוכננות (מתוך קרוב ל-50 הצעות שקיבלנו להרצאות!), ועוד מספר מרצים בהרצאות בזק ספונטניות. הצלחנו לרתום כנותני חסות מספר יפה של חברות, הן ותיקות והן חדשות, וגם זה בזמן שיא, דבר שאפשר לנו להשקיע את הכספים שגויסו בכנס איכותי.
היו המון דברים שהייתי שמח אילו היה לנו מספיק זמן להקדיש להם את תשומת הלב הראויה – כמו למשל השקעה רצינית יותר באתר הכנס. היו גם בעיות שלא היו בשליטתנו – כמו המתחם הלא אידאלי באוני' (שהיה היחיד שהצלחנו לקבל בשל מבחנים שהתקיימו במקביל) – וכן תקלות שנגרמו מחוסר תשומת לב שלנו – כמו המחסור בסנדביצ'ים טבעוניים, ועליהן אני מצר.
למרות כל זאת, אני מקווה שלכולכם היתה חוויה חיובית בכנס, ואני שמח שבחרתם להקדיש את יום השישי שלכם לטובתו.
בנוסף, אני רוצה לשוב ולהודות לכל המתנדבים והצוות המארגן שבלעדיהם ובלעדיהן לא היינו מסוגלים לעשות זאת.

כדי שנוכל ללמוד ולשפר לשנים הבאות, הכנתי סקר קצרצר בו תוכלו לתת משוב.
אשמח אם גם מי שלא השתתף השנה מסיבות שונות יענה עליו, כדי שנדע איך נוכל להגיע למשתתפים רבים יותר בשנה הבאה.

לטובת אלו שלא שרדו עד למושב הסיכום, אסכם את עיקרי דברי, עד שיפורסמו ההקלטות:

למחשבה על לקחת חלק בארגון הגעתי אחרי שהשתתפתי השנה בכנס פוסדם, שהוא כנס הקוד הפתוח הגדול באירופה (אם לא בעולם) בו השתתפו השנה מעל 5,000 אנשים, ואגב התחיל בדיוק כמונו בשנת 2001. מה שהבנתי במהלך הכנס הזה הוא שיש לאוגוסט פנגווין עוד המון לאן לגדול – נכון, כנראה שלא נגיע ל-5,000 משתתפים, אבל אין שום סיבה שלא נוכל ליצור כנס בו משתתפים גם 500 אנשים ויותר.
כנס שיאפשר גם למי שרק עובד עם קוד פתוח להחשף לצדדים האידאולוגיים של התוכנה החופשית, ולקהילה להתרחב ולגדול לכיוונים נוספים.
כנס שיתן במה גם למגוון קהילות קרובות אלינו, תחת הכותרת של תוכנה חופשית וקוד פתוח.

ההצעה שלי היא שבשנה הבאה נקיים כנס בן יום וחצי – חמישי ושישי, שיאפשר זמן רב יותר להרצאות, כמו גם לסדנאות ארוכות ומעמיקות יותר.
הבחירה בימי חמישי ושישי הוא כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים להשתתף לפחות בחלק מהכנס – יש חברים שלא ישוחררו או יוכלו לקחת יום חופש מהעבודה כדי להגיע לכנס, לצד אנשים רבים שלא יכולים להגיע בימי שישי מכיון שזה היום שלהם למשפחה, לילדים ולסידורים.
בנוסף, אשמח אם נצליח לארגן מענה גם לכמות הילדים ההולכת וגדלה בקהילה – כך שגם הורים לילדים יוכלו לקחת חלק משמעותי בכנס (ולשמחתי היו השנה כמה ילדים).

אני מאמין שאנחנו מוכנים לקפיצת מדרגה.

כל זאת ועוד, בנתיים, הוא רק בגדר החלומות שלי. אני מאמין שהם ברי השגה וראויים, אבל מימושם תלוי בכם.
אני לא יכול בכוחות עצמי להביא לקפיצת המדרגה הזאת. אני לא הייתי מסוגל אפילו לארגן את הכנס השנה בלי כל השותפים שסייעו לאורך החודשים האחרונים.
כדי שנצליח לצמוח צריך להתחיל כבר בקרוב את העבודה על הכנס הבא. וכדי להתחיל לעבוד, צריך אנשים שיהיו מוכנים להקדיש כמה שעות מזמנם מדי חודש לתכנון וליצירת התשתית שתאפשר את קפיצת המדרגה הזו.
בקרוב אתאם מפגש התנעה לאוגוסט פנגווין 2017, וכולי תקווה שתבחרו להרתם ולעזור לקהילה שלנו לצמוח ולהתפתח.

להתראות בהמשך!
תומר