סיכום 2017 (באיחור קל)

שנת 2017 הסתיימה לה, וקצת באיחור הגיע זמן הסיכומים. אז מה היה לנו השנה?

לאורך השנה קיימנו כ-25 מפגשים שונים – טכניים וחברתיים. החלק הארי שבהם היו מפגשי הפיתוח השוטפים, שמטרתם עידוד תרומה לקוד פתוח בסביבה חברתית. למדנו לאורך השנה והפקנו לקחים, ואת שנת 2018 התחלנו עם החלטה ליצור מפגשי פיתוח חודשיים, עם מיקוד ברור יותר בפרויקטים, עם מנטורינג למשתתפים חדשים, ועם הרצאות מעשירות. מלבד זאת המשכנו לקיים מפגשים בנושאים שונים הקשורים בקוד פתוח, כגון עידוד מעורבות גדולה יותר של נשים בפרויקטי קוד פתוח, מפגשים סביב טכנולוגיה מסוימת, או מפגשים חברתיים של הקהילה. בכוונתנו להמשיך גם בשנת 2018 לקיים מפגשים רבים לאורך השנה. למידע על כל המפגשים המתוכננים מומלץ לעקוב אחרי עמוד המיטאפ שלנו.

פייקון ישראל התקיים ביוני זו השנה השניה ברציפות בהצלחה מרובה. מלבד מאות המשתתפים והמשתתפות ביומיים של כנס, התקיימו בצמוד לכנס יומיים של סדנאות, בהם יום שהוקדש לסדנת Django Girls לקידום נשים בקהילה. אנו נמצאים כיום כבר בשלבי עבודה מתקדמים על פייקון 2018.

אוגוסט פינגווין השנה, ה-15 במספר, היה הגדול ביותר בכל הזמנים: יום וחצי של הרצאות בארבעה מסלולים מקבילים, שהועברו בשיתוף עם שמונה קהילות קוד פתוח ישראליות. בעקבות בקשות רבות מקהל ההורים והנופשים, הכנס השנה גם נדד לראשונה מאוגוסט לספטמבר. בסיום הכנס גם התקיימה אסיפה של העמותה, בה עודכנו החברים בפעילות, נבחרו בעלי תפקידים חדשים וישנים, והוחלט על שינוי בתקנון.

כנס שביעי בנושא קוד פתוח במגזר הבטחוני התקיים לחברי המגזר בנוכחות מרשימה. שימוש בכלים ומתודולוגיות של קוד פתוח, שבעבר היו על סף הבלתי אפשריים בגופים הבטחוניים, הפכו לאורך השנים למובנים מאליהם, וכיום הגופים השונים נמצאים בחזית הטכנולוגיה בין היתר בזכות השימוש בקוד הפתוח.

דרופל קמפ תל אביב הרביעי התקיים השנה בנובמבר, וכלל מלבד הרצאות טכניות על הפלטפורמה גם הרצאות העשרה בנושאי AI וקוד פתוח.

בחודש פברואר הגישה העמותה נייר עמדה לרשות לחדשנות (לשעבר המדען הראשי) בנושא תמיכה בפיתוח פרויקטי קוד פתוח. נייר העמדה חובר באופן פתוח, תוך שיתוף פעולה של חברי הקהילה.

בעולם הבירוקרטיה, לאחר מספר שנים של ייצוב והסדרת פעילות העמותה, קיבלנו השנה אישור על ניהול תקין מרשם העמותות. האישור הינו צעד ראשון בדרך לקבלת אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, שיאפשר לנו לקבל תרומות מוכרות למס. האישור גם יאפשר לנו להתמודד על קבלת תקציבים ממשלתיים בעתיד.

מאמצים רבים גם הושקעו השנה ברענון תשתיות המחשוב של העמותה, שרת ישן אחד הושבת, מערכות אחרות עברו רענון ומערכות נוספות הוקמו. כמו כן, נעשתה עבודה לפרסום הפעילות והגברת המעורבות שלנו במדיה החברתית.

אנו מודים בהזדמנות זו לכל העושים במלאכה לאורך שנת 2017, ונשמח לראותכם גם במהלך השנה הקרובה!